Je důležité, jak přemýšlíme

23.01.2011 10:17

Jaký je rozdíl mezi šťastlivcem a smolařem? Co dělá jednoho úspěšným podnikatelem a druhého bezdomovcem? Je v naší moci žít tak, jak bychom si přáli? Je možné zrealizovat naše sny?

Často slyším, jak někdo řekne, že si něco moc přeje, a vzápětí nato s pochybami pronese, že se mu to nejspíš nepodaří. Nejdůležitější je věřit v sebe. Věřit ve své schopnosti a nepochybovat o nich. Vizualizace nám v tom pomůže tím, že si svůj cíl budeme představovat jako hotovou věc. Když jdu hledat práci a chci ji dostat, představuji si, jak úspěšně odpovídám na všechny dotazy, jak sebevědomě dávám najevo své schopnosti a přesvědčuji šéfa, že já jsem ta nejvhodnější na tuto pozici. Ani nemusíte splňovat všechny dané požadavky, jen opravdu stačí být si jistý. A když se v mysli objeví nějaké negativní myšlenky a pochybnosti, tak je co nejrychleji vyměňte za pozitivní vize.

Všechno chce cvik. Někomu se to podaří hned, jiný potřebuje víc trénovat. Můžete to zkusit na méně důležitých věcech. Už jako žákyně základní školy si vzpomínám, jak jsem měla před písemnou strach, že  neprojdu, protože jsem se neučila. A pak jsem si představovala, jak na otázky odpovídám a i když ten strach nebyl úplně pryč, moje představy ho vytlačovaly a já nakonec dostala trojku nebo dvojku.

Ve škole mě to nikdy moc nebavilo. Když jsem šla k maturitám, měla jsem v hlavě jen jednu věc. Pořád jsem si říkala, abych si z biologie nevytáhla otázku číslo 8 - houby fungy. No a i když bylo otázek 30, já si je vybrala. Moje mysl vizualizovala to, na co já myslela. Proto je podstatné, abyste svá přání správně formulovali. Pokud něco nechcete, musíte si představovat to, co chcete. Naše mysl nevnímá tu předponu ne-. Takže když si řeknete "nechci být nemocný", tak nemoc v podstatě přivoláváte. Správná motivace je "chci být zdravý".