Může vhodná a vyvážená strava zajistit zdraví?

23.01.2011 10:22

V poslední době jsem měla vážné zdravotní problémy a začala se opětovně zamýšlet, zda opravdu žiju tak zdravě, jak si myslím. Vzpomínala jsem, co všechno vlastně dělám pro své zdraví, pro to, abych se cítila lépe a zjistila jsem, že pomalu ale jistě stále méně a méně. Dřív jsem byla fyzicky velmi aktivní, ale sedavé zaměstnání, nedostatek pohybu a vyvážené stravy způsobili, že jsem přibrala 10 kilo a začala mít opravdu dost zdravotních problémů na můj ještě relativně nízký věk. Proto jsem oprášila staré známé informace o výživě a zdraví celkově a pustila se do boje s leností a pohodlností.
Už po měsíci můj hlavní zdravotní problém zmizel a já zjistila, že stravou můžu ovlivnit opravdu hodně. Takže se už asi 5 týdnů řídím v podstatě základy makrobiotiky, ač ne tak přísně, jak uvádí p. Strnadelová a spol. Stále konzumuju maso, i když jen v malém množství a asi 2x týdně a hlavně jsem vypustila nezdravé sladkosti a mléčné výrobky. Sem tam zhřeším nějakým sýrem, a když si dám sladkost, tak jen ze zdravé varianty.
Kdo máte chuť to zkusit, tak do toho. Jediné, co můžete ztratit, je pár kil a chutě na nezdravé věci a co můžete získat? Získáte zpět své chuťové buňky, zjistíte, jak která potravina opravdu chutná a když to vážně aspoň měsíc vydržíte, tak překlenete i ty prvopočáteční bolesti hlavy a jiné malé nepříjemnosti, spojené s detoxikací organismu. Po 4 týdnech jsem si dala 1/4 ostravské klobásy a zjistila, že nejen že mi nechutná, ale páchne močí. Moji spolustolovníci ne-makrobiotici necítili nic.
Dalším plusem je, že se ztratí pocit únavy. Najednou, i když nespím to, co bych potřebovala, nejsem druhý den ospalá a po obědě netrpím únavou (samo pokud si nedám něco ze starých časů).
Zapojila jsem i manžela a dcerku. Není to lehké, ale kdo něco chce, tak si za tím musí jít. Tělo si zvykne. Jde jen o postoj.